عرض حال

جمعه، تیر ۳۰، ۱۳۸۵

شبکه خبر

امروز صبح تو اخبار ساعت 9:30 شبکه خبر يه چيزی شنيدم که همينجور ذهنم رو مشغول کرده. مضمون خبر اين بود که يک جوان ايرانی (که متأسفانه اسمش رو درست نشنيدم) می خواد در حمايت از مظلومان لبنانی و فلسطينی و همچنين حق استفاده از انرژی صلح آميز هسته ای 2700 کيلومتر اسکيت کنه! نه 2، نه 27، نه 270، بلکه 2700 کيلومتر! ماشاالله به اين اراده ها و خوشا به اين سعادت ها. تبارک الله و تقبل الله! ولی ما چی؟ واقعاً من و شما چيکار کرديم؟ چيکار می خوايم بکنيم؟ هيچ وقت شده يه کدوم از ماها در جواب اين همه جنايت و زورگويی حداقل يه 2 کيلومتر اسکيت کرده باشيم؟ يا لااقل يه فريزبی ای، يا حتی بومرنگی؟ ما کی می خوايم به خودمون بيايم؟ نکنه خدای نکرده، نعوذبالله دچار سنت املاء شده بشيم!
ولی ای کاش اين برادر دلاور و بزرگوار لااقل اعلام می کرد از اين 2700 کيلومتر، چند کيلومترش برای لبنانه، چندتاش برای فلسطين و چندتاش برای حقه (منظور همان حق مسلم ماست) تا يه آدم کم سعادتی مثل من اين همه ذهنش مشغول نشه. از صبح تا حالا با خودم ميگم: «يعنی چندتاش مال فلسطينه؟ 950 تا, و اگه 1180 تاش رو بذاريم برا لبنان، 570 تا برا حق می مونه, نه احتمالاً لبنان 1030تا و حق 720, ولی آخه بيروت تأسيسات زيربنايی براش نمونده. ما می تونيم يه کمی حق رو به تعويق بندازيم. خوب پس ميشه ...».
از اونجايی که می دونم نشستيد اين عدد ها رو جمع زديد ببينيد من درست کار کردم يا نه, می شه فهميد که شما هم برادرهای علاقمند و مخلصی هستيد. بنابراين می تونيد بعنوان تمرين تمام حالات بهينه رو بدست بياريد [ر.ک. εψιλον]. (راهنمايی: مشتق را برابر صفر قرار دهيد و ...)

5 نظر:

  • رضاجون میدونی که حق رو تو ایران درهم میدن. جداکردنی نیست داداش من. به خاطر همینه که اون روزی که هرکس به دنیا میاد یه سری حقوق بهش تعلق میگیره و یه سری دیگه نه. مثلا بعضیا حق دارن آدم بکشن ولی بعضیا حق ندارن. در عین حال بعضی از اونایی که حق دارن آدم بکشن حق ندارن دزدی کنن اما یه عد دیگه هستن که دزدی براشون آزاده بنابراین این انتظاری که از این دوست مخلص داری واقعاً غیر علمی به نظر میرسه

    توسط Blogger علی فتح‌اللهی, در ۲:۰۵ قبل‌ازظهر  

  • علی جان خیلی ممنون از توضیحاتت. ولی من هنوز جوابمو نگرفتم. باور نمی کنی این دغدغه شب و روزمو پریشون کرده. کسی از بچه که هم ریاضیش خوب باشه و هم معارفش نیست که به من کمک کنه؟

    توسط Anonymous ناشناس, در ۴:۱۰ بعدازظهر  

  • مشکل تو اینه که میخوای این کار رو به صورت علمی تحلیل کنی در حالیکه تو ایران فقط باید لنگاتو دراز کنی تخمه بشکنی و تأیید کنی. در غیر این صورت شب و روز که کشکه کلاً دچار دردسرای زهنی و روانی وحشتناکی میشی

    توسط Blogger علی فتح‌اللهی, در ۲:۲۲ قبل‌ازظهر  

  • خیلی ممنون، الان که دارم همش تخمه می شکنم و همه چیز رو هم تایید می کنم (حتی همین توصیه تو رو) می بینم چقدر زندگی خوب شده. یک در دنیا n در آخرت عوض بگیری.

    توسط Blogger Unknown, در ۶:۱۸ بعدازظهر  

  • سلام
    خیلی خیلی با مزه بود. مرسی
    کلی خندیدم

    توسط Blogger Naser, در ۵:۱۹ قبل‌ازظهر  

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]



<< صفحهٔ اصلی