عرض حال

چهارشنبه، مهر ۱۱، ۱۳۸۶

واسونک

یادمه یه بار ناصر، یه مطلبی در مورد خواب و رویا نوشته بود و توش ماجرای دو تا خواب (رویا) رو تعریف کرده بود. و بعد اضافه کرده بود که یکیش واقعاً خواب بوده و یکیش داستانی بود که خودش سعی کرده شبیه خواب بسازه. بعد از خواننده خواسته بود سعی کنه حدس بزنه کدومش واقعیه و کدومش قلابی.
من هم به تقلید از ناصر، یه بیت از یه ترانه فولکلور شیرازی (ترانه هایی که توی مجالس شادی و عروسی می خونن رو واسّونک بهش میگن) رو برداشتم و یه بیت هم خودم بهش اضافه کردم. اجرای این واسونک نیمه حقیقی نیمه قلابی (ساز و آواز خودم) رو می تونین اینجا گوش کنین. اگه گوش کردین سعی کنین تشخیص بدین کدوم بیتش اصله کدومش قلب.



از اونجایی که قالب فایل ogg هستش و حجمش هم حدود 1.7 مگابایت، اگه حوصله نداشتین گوش کنین شعرش رو هم این پایین نوشتم:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
یک لباسی سیت بدوزم چل تا جیب چل تا غضن
دکمه هاش باشه طلا و پولک و مهره گزن[1]
یار مبارک بادا ایشالله مبارک بادا
هفت سوار و هفت قطار و هفت کلاه و تیرکمون
این ولات و اون ولات جنگت گرفت هفت آسمون
یار مبارک بادا ایشالله مبارک بادا


اگه حوصله نداشتین به جوابش فکر کنین جوابش رو هم پایین نوشتم:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
بیت اول شعر، واسونک واقعی نیست و دومی رو هم خودم ساختم. خیلی بی مزه بود.


---------------------------------------------
[1] کلمه ی گزن در این جا هیچ معنایی نداشته و صرفاً بمنظور رعایت قافیه بکار رفته است.

3 نظر:

  • سلام رضا جان
    ما (من و مریم) کلی لذت بردیم از شنیدن صدای خودت و سازت ولو برای شوخی و خنده. انشالله آخرهفته خدمت می رسیم و از نزدیک می شنویم.
    راستی چطوره یه مطلبی هم درباره ی سمفونی ساخلونده بذاری و اینکه طرفدارات چه لذتی بردن ازش.

    توسط Blogger Naser, در ۲:۲۹ قبل‌ازظهر  

  • رضا جان بسیار لذت بردم. هم از ساز هم از آواز. من حدس زدم که کدوم بیت قلابیه چون _ کاکوی شیرازی_ می خونه: یه حمومی سیت بسازم چل ستون چل پنجره! به هر حال مرسی عالی بود

    توسط Blogger Forough, در ۱:۴۴ بعدازظهر  

  • من حدس زدم اولی باشه اما دومی رو هم نميشد رد کرد به هر حال جالب بود. فکر ميکنی اين واسونک ها رو کيا ساخته باشند؟

    توسط Blogger علي دهقانيان, در ۵:۱۸ بعدازظهر  

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]



<< صفحهٔ اصلی