عرض حال

پنجشنبه، شهریور ۱۶، ۱۳۸۵

چه فيزيولوژی باحالی

ديشب فيلم Frida اثر Julie Taymor با بازی و تهيه کنندگی Salma Hayek رو ديدم. اين فيلم در مورد زندگی يک نقاش مکزيکی به نام Frida Kahlo و شوهرش Diego Rivera است ويه جاهايی داستان فيلم با زندگی Trotsky مربوط می شه. اگه امکان ديدنش رو داشتين حتماً ببينيدش.
اما يکی از نکات جالبی که تو فيلم بود و من می خوام بهش اشاره کنم، شخصيت شوهره يعنی ديه گو (با بازی Alfred Molina) و رفتارش در مواجهه با زن ها است. تو يه مطلبی که چند پست قبل تر در مورد تبليغات شبکه های ماهواره ای نوشته بودم، اشاره به فيلم بر باد رفته و شخصيت رت باتلر کرده بودم. شخصيتی که برای من (و اونهايی که با من فيلم رو می ديدن) خيلی جالب بود. شخصيت ديه گو هم در اين فيلم از نظر من شخصيت مردانه و جذابی بود. الان فکر می کنم وجه مشترک اين دو شخصيت (و البته بعضی آدم های بزرگ مثل تولستوی) داشتن رابطه با زنان متعدد و عدم پايبندی به يک (و يا حتی چند) زن باشه:
... در ابتدای رابطه ی (عاشقانه ی) بين فريدا و ديه گو، وقتی ديه گو پيشنهاد ازدواج می ده، فريدا می گه تو به من وفادار نمی مونی. ديه گو مظلومانه و صادقانه در جواب می گه يه پزشکی به من گفته تو از لحاظ فيزيولوژی يه جوری هستی که نمی تونی به هيچ کی وفادار بمونی. و فريدا در جواب می گه چه تشخيص آسونی! ...
بقيه اش رو نمی گم تا فيلم رو ببينين و (hopefully) لذت ببرين.

7 نظر:

  • من هم این فیلم رو خیلی دوست دارم. یه فیلم زیبا و خیلی جسورانه درباره ی یک زن و زنانگی.

    توسط Blogger Naser, در ۳:۴۹ قبل‌ازظهر  

  • واسه ی من هم جالب بود شخصیت مرد نقاش. می دونی یه چیز جالب دیگه همونی بود که بهش اشاره کردی. اینکه زندگی خصوصی این دو نفر در کنار زندگی سیاسی و اجتماعی شون خیلی قشنگ نشون داده بود. جوری که تو اذیت نمی شدی و فکر نمی کردی که هیچ کدوم از این دو حوزه قربانی اون یکی روایت شده.

    توسط Blogger Naser, در ۳:۵۳ قبل‌ازظهر  

  • البته این که به عنوان شخصیت مردهای موفق ذکر میکنی تا حدود زیادی متأثر از رسانه های غربه. نمیخوام افه های ضد غربی بگیرم اما این یه واقعیته. آدمای غربی با فیلمای غربی تفاوت زیادی دارن مخصوصا تو جایی مثل مکزیک. ایشالا یه روز فرصت بشه راجع به این مسئله بحث کنیم. راستی عکسا رو واست فرستادم.

    توسط Blogger علی فتح‌اللهی, در ۵:۱۱ قبل‌ازظهر  

  • نمی دونم آدم های غربی با اونی که توی فیلم هاشون نشون می دن فرق دارند یا نه ولی به نظرم کاراکتر این مرده می خورد که واقعی باشه بخصوص که داستان واقعی بود و کم وبیش فیلمنامه نویس سعی نکرده بود که اون رو منفی یا مثبت کامل نشون بده.

    توسط Blogger Naser, در ۱۲:۵۶ قبل‌ازظهر  

  • ناصر جان شک ندارم همینطوره که میگی من بیشتر راجع به نتیجه گیری رضا در مورد آدمای موفق حرف دارم. به صورت عمومی هم یه چیزی که هست اینه که فیلمها رو - مخصوصا اونایی رو که امثال ما میپسندن- آدمای خاصی برای مخاطبای خاصی و خیلی وقتا با الهام از زندگیهای خاصی میسازن. البته شایدم بشه گفت خوب آدمای موفق هم خاص هستن! با این حال من بازم عقیده دارم به جز یکی دو تا کشور تو بقیه دنیا هنرمندا عموما به جای زندگی واقعی اون چیزی رو به تصویر میکشن که خودشون دوست دارن باشه - صرف نظر از استثنائات

    توسط Blogger علی فتح‌اللهی, در ۲:۵۸ قبل‌ازظهر  

  • حالا اسم این بیماری (!!) چی بوده؟

    توسط Blogger Sohail S., در ۳:۳۹ قبل‌ازظهر  

  • سهيل خواهش مي كنم سوال هاي ناجور نپرس كه شرمنده ات مي شم هان!!!

    توسط Blogger Unknown, در ۲:۳۶ قبل‌ازظهر  

ارسال یک نظر

اشتراک در نظرات پیام [Atom]



<< صفحهٔ اصلی